دیوان محاسبات با ۲۹ متقاضی ثبت نام برای ریاست | ثبت نام ۲۲ نفر برای پست دادستانی دیوان تونس خواستار توقف فوری نسل‌کشی فلسطینی‌ها شد مراسم تنفیذ ریاست جمهوری مسعود پزشکیان ۷ مرداد خواهد بود برگزاری رزمایش مشترک ایران و روسیه در دریای خزر + فیلم گزارش عملکرد وزارت خارجه در دولت سیزدهم از زبان کنعانی ناتو از آماده باش بیش از ۵۰۰ هزار سرباز تحت نظارت این ائتلاف خبرداد وزیر کشور برای شرکت در کنفرانس مواد مخدر وارد عراق شد نگرانی اسرائیل از حمله بعدی حوثی‌ها کاخ سفید: بایدن دوره ریاست جمهوری خود را کامل خواهد کرد حمله اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش رهبران جهان به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا هریس پس از انصراف بایدن: ترامپ را شکست می‌دهم پزشکیان: تحریم‌کنندگان مردم ایران به دشمن ایران سلاح شیمیایی می‌دادند واکنش اوباما به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا تغییر ساعت کاری ادارات سنندج و استان کردستان از فردا دوشنبه (یکم مرداد ۱۴۰۳) درخواست جمهوری‌خواهان از بایدن برای استعفا از ریاست‌جمهوری نتانیاهو با بایدن در آمریکا دیدار می کند چه کسی جایگزین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود + لیست گزینه های احتمالی واکنش ترامپ به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا آغاز مذاکرات آتش‌بس غزه از پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس‌جمهور پیشین روسیه: پیوستن اوکراین به ناتو یعنی اعلان جنگ

  • کد خبر: ۲۳۹۴۱۵
  • ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
رئیس‌جمهور پیشین روسیه: پیوستن اوکراین به ناتو یعنی اعلان جنگ
مقام ارشد روسیه درباره پیوستن اوکراین به ناتو هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور پیشین روسیه هشدار داد پیوستن اوکراین به ناتو به معنای اعلان جنگ به مسکو خواهد بود و تنها، اتخاذ جانب «احتیاط» از سوی این ائتلاف است که ممکن است از تکه‌تکه‌شدن جهان جلوگیری کند.

سران «پیمان آتلانتیک شمالی» یا همان ناتو در کنفرانس هفته گذشته خود از پیوستن اوکراین به این ائتلاف حمایت کردند، اما زمانی برای آن تعیین نکردند. با این حال، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو می‌گوید امیدوار است کی‌یف تا سال ۲۰۳۴ عضو ائتلاف شود.

مدودف که هم‌اکنون معاون شورای امنیت روسیه است، در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، به رسانه روسی aif درباره پیوستن اوکراین به ناتو گفت: «این در اصل اعلان جنگ خواهد بود، اگرچه با تاخیر».

رئیس‌جمهور پیشین روسیه با این‌حال گفت تا سال ۲۰۳۴ هیچ کدام از رهبران فعلی ناتو در سمت‌های خود حضور ندارند و اوکراین هم «وجود نخواهد داشت».

او همچنین گفت: «اقداماتی که مخالفان روسیه برای سال‌هاست که علیه ما انجام می‌دهند، یعنی گسترش ائتلاف، ناتو را به نقطه بدون بازگشت می‌برد».

مقام ارشد روس همچنین گفت روسیه ناتو را تهدید نکرده، اما به تلاش‌های این ائتلاف برای گسترش منافع خود، پاسخ می‌دهد.

مدودف گفت: «هر چه این اقدامات بیشتر شود، پاسخ ما هم شدیدتر خواهد بود. اینکه آیا این اقدام کل سیاره زمین را تکه‌تکه‌خواهد یا خیر، به اتخاد جانب احتیاطِ طرف مقابل بستگی دارد».

رئیس‌جمهور سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ روسیه همچنین هشدار داد تسلیح ارتش اوکراین توسط آمریکا و متحدانش به «فاجعه اتمی» منجر می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->